Strony

04 marca 2013

Alyson Noël - Na zawsze



"Strach to przeciwieństwo nadziei.
Przeciwieństwo wiary we własną nadfizyczność.
Ludzie oblewający się potem i drżący z przerażenia tracą resztki pewności siebie, potrafią podważyć wszystko, co dotąd uważali za prawdziwe.
Ze strachu człowiek zapomina o rzeczach najważniejszych.
I podejmuje decyzje nierozważne, zbyt szybko, a później gorzko ich żałuje.”*

Ever i Damien zmierzyli się z najpotężniejszymi wrogami, walczyli ze złem, zazdrością i zdradą. Teraz, aby na zawsze pozostać razem, muszą wrócić do początków i przeczyć wszystkiemu, w co wierzyli. Czy przetrwają tę najtrudniejszą próbę miłości?

"Nie można  po prostu udawać, że coś nie istnieje, tylko dlatego, że jest dziwne, nieznane albo, tak jak teraz, niewygodne."**

Niewiele pamiętam z poprzednich części, ale jako, że nie lubię zostawiać niczego dokończonego postanowiłam przeczytać i tą. "Na zawsze" jest szóstą i ostatnią częścią cyklu o Nieśmiertelnych. W tym tomie Ever wypełnia swoje przeznaczenie, poznaje prawdę o swojej przeszłości, poprzednich wcieleniach i o tym, co jest w życiu najważniejsze. Wielu bohaterów przechodzi diametralne zmiany. Ever jest bardziej stanowcza, samodzielna. Honor i Stacia stają się bardziej pomocne, życzliwe. Damien też się zmienił, ale w tym wypadku na gorsze. Nie liczy się zbytnio ze zdaniem Ever. Denerwowały mnie ciągłe kłótnie między Ever i Damienem. Sprzeczali się prawie przez cały czas kiedy przebywali ze sobą. Najbardziej w książce podobał mi się opis życia Adeliny i Arlika - pierwszych wcieleń głównych bohaterów. Był taki żywy, prawdziwy.

"Wszystko, co żyje na naszej planecie - rośliny, zwierzęta, a nawet ludzie - jest ze sobą połączone.
Stanowimy jedność.
Rodzimy się i umieramy, ale energia, którą tworzą nasze dusze, nigdy nie przestaje trwać.
Jesteśmy nieskończeni."***

Akcja nie płynie ani za szybko ani za wolno. Język książki też nie jest wybitny, prosty i zwyczajny, łatwy w odbiorze. Bardzo podoba mi się okładka tej części. Jest chyba najlepsza ze wszystkich. Czytałam o wiele lepsze serie, ale podobał mi się pomysł autorki ukazujący taką nieśmiertelność. Nie jako wampiry, elfy czy inne magiczne stworzenia, ale eliksir, który trzeba spożywać, aby ją utrzymać. Minusem jego picia jest utracenie nieśmiertelnej duszy. Ogólny zarys serii jest dobry, chociaż mnie osobiście ona trochę nudziła.

Moja ocena: 4-/6

Tytuł: Na zawsze (org. Immortals #6: Everlasring)
Seria: Nieśmiertelni
Autor: Alyson Noël
Premiera: 19.09.2012r.
Ilość stron: 272
Wydawca: Wydawnictwo Dolnośląskie
Cena: 29,90 zł

*str.134
**str.17
***str. 123

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway