Strony

05 września 2013

Filmowo: Miasto Kości

Tym razem recenzja nie książki, a filmu ;)

„Miasto Kości” Cassandry Clare ma wielu swoich fanów, do których i ja się zaliczam, więc nie mogłam odpuścić sobie jej ekranizacji, która weszła do kin w sierpniu. Wyczekiwałam na nią z niecierpliwieniem. Przed obejrzeniem filmu miałam swoje obawy, gdyż bałam się, że okaże się on tak słaby jak „Piękne Istoty”.

Co do aktorów grających. Lily jako Clary wypadła świetnie. Od pewnego czasu obserwuje jej karierę i oglądam filmu z jej udziałem („Porwanie”, „Królewna Śnieżka”, „Ksiądz”) i byłam zadowolona, że to ona zagra Clarissę. Wielu pragnęło, żeby to Alex Pettyfer zagrał rolę Jace, ale według mnie on by w ogóle do niej nie pasował, a Jamie zagrał naprawdę dobrze. Isabelle Lightwood wyobrażałam sobie zupełnie inaczej, no ale cóż, nie mamy wpływu, kto kogo zagra. Również jak zobaczyłam zdjęcia Roberta Sheehan'a (filmowego Simona) byłam naprawdę przerażona – tak nie wyglądał książkowy Simon, ale charakteryzacja zrobiła swoje, na szczęście. Jedyne obiekcje mam do Kevina Zegers'a, który zagrał Aleca – aktor ten był po prostu za stary do tej roli i było to naprawdę widoczne.

Muzyka i efekty specjalne to naprawdę coś! Demony, Instytut były dopracowane do ostatniego szczególiku i zachwycały. Muzyka dopasowana do scen i naprawdę piękna. Najbardziej podobały mi się piosenki „Heart by Heart” Demi Lovato, „When the Darkness Come” Colbie Caillat, „All About Us” He Is We feat. Owl City i „Magnetic” Jessie J. (te dwie ostatnie można znaleźć na soundtracku).

Oczywiście nie można było uniknąć różnic pomiędzy pierwowzorem książkowym a filmem. Pierwsze z nich możemy obserwować już na samym początku (m. in. scena walki Clary z demonem). Trochę mi szkoda, że wątek romantyczny między Clary i Jacem został tak okrojony. No i najważniejsze: gdzie te słynne teksty Jace'a?

Jestem zadowolona z tego, że poświęciłam te dwie godziny na obejrzenie filmu. Film 
naprawdę mnie oczarował i zachwycił, przyjemnie się go oglądało. Teraz pora czekać na ekranizację „Miasta Popiołów” (ale na szczęście po drodze jest jeszcze parę filmów na podstawie książek na które czekam). 

Wydawnictwo MAG zamierza wydać przewodniki po filmie, po które z pewnością i miłą chęcią sięgnę.

Reżyseria: Harald Zwart

Scenariusz: Jessica Postigo

Obsada: Lily Collins – Clary Fray
Jamie Campbell – Bower – Jace Wayland
Robert Sheehan – Simon Lewis
Kevin Zegers – Alec Lightwood
Jemima West – Isabelle Lightwood
Jonathan Rhys Meyers – Valentine Morgenstern
Jared Garris – Hodge Starkweather
Lena Headey – Jocelyn Fray

Czas trwania: 2h 10 minut


Zwiastun:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway