Strony

27 września 2013

Serialowo: Under the Dome (Pod kopułą)

Na Chester's Mill opada tajemnicza kopuła. Nie da się jej opuścić ani zniszczyć. Miasteczko zostaje odcięte od reszty świata. W serialu obserwujemy życie ludzi, którzy zostali zamknięci w pułapce. Dochodzi do chaosu. Ludzie panikują. Kończą się zapasy wody i jedzenia. Niektórzy giną. Żadne sekrety nie są już bezpieczne.

Nie da się jednoznacznie określić głównego bohatera, gdyż jest tu ich sporo. Osobiście moją uwagę przyciągnął Dale „Barbie” Barbara (Mike Vogel) – tajemniczy mężczyzna, który pojawił się w miasteczku niedługo przed opadnięciem kopuły. To była jedna z nielicznych postaci do których zapałałam sympatią. Oprócz niego był jeszcze Joe McAlister (Colin Ford) i Julia Shumway (Rachelle Lefevre znana z roli Victorii w „Zmierzchu”). Najwięcej irytował mnie „Big Jim”. Tego gościa nie mogłam po prostu znieść. Co do reszty – byłam w stosunku do nich obojętna, chociaż czasami były momenty w których, albo mnie denerwowali, albo wręcz odwrotnie.

Serial znalazłam zupełnie przypadkowo i po opisie zaciekawił zarówno mnie jak i mojego brata, więc postanowiliśmy go obejrzeć. I tak przez trzynaście tygodni, w każdy wtorek (serial emitowany w Stanach Zjednoczonych w poniedziałek), niezłomnie to robiliśmy. Pomysł na nakręcenie serialu był, lecz czy go wykorzystano to już zupełnie inna sprawa. Przez dziesięć pierwszych odcinków akcja wlecze się niemiłosiernie, po prostu flaki z olejem. Nawet chcieliśmy przerwać oglądanie, lecz stwierdziliśmy, że sezon jest krótki i dokończyliśmy go. Naszą uwagę przeciągły dopiero trzy ostatnie epizody – jakże było nasze zdumienie, gdy się okazało, że są o wiele ciekawsze niż cały początek. Możliwe, że damy szansę kolejnemu sezonowi. Myślałam, że serial będzie o wiele lepszy, ze względu na to że jednym z producentów jest sam Steven Spielberg (inne jego produkcje takie jak „Wrogie niebo” czy „Terra Nova” są naprawdę warte obejrzenia). Nie czytałam książki, więc nie wiem czy są jakieś różnice, a jeśli tak to jak duże. Jeśli powieść jest tak samo „wciągająca” to nie wiem nawet czy jest jakikolwiek sens ją czytać. Serial naprawdę średni, mogli się postarać o coś ciekawszego. Moja ocena: 3/6


Obsada:
Mike Vogel – Dale „Barbie” Barbara
Rachelle Lefevre – Julia Shumway
Britt Robertson – Angie McAlister
Natalie Martinez – Linda Esquivel
Alexander Koch – James „Junior” Rennie
Colin Ford – Joe McAlister
Mackenzie Lintz – Norrie Calvert-Hill
Dean Norris – James „Big Jum” Rennie

Czas trwania jednego odcinka: ok. 42 min

Liczba odcinków w sezonie 1: 13

Na podstawie powieści Stephena Kinga „Pod kopułą”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway