Strony

28 września 2013

Filmowo: Percy Jackson: Morze Potworów

 Drugi film z serii ekranizacji cyklu bestsellerowych książek Ricka Riordana; Percy Jackson, potomek bogów greckich, wraz ze swoimi przyjaciółmi Annabeth, Groverem i Tysonem, wyrusza na wyprawę, by odnaleźć bezcenne złote runo, a po drodze czekają go niezwykłe przygody i niewyobrażalne niebezpieczeństwa, a wśród nich starcie z morskimi potworami.



„Percy Jackson: Morze Potworów” to dobry film familijny. Postanowiłam go obejrzeć dlatego, że część pierwszą widziałam i zastanawiałam się co będzie się dalej działo z postaciami. Na ekranizację trochę się naczekaliśmy, ponieważ od poprzedniej minęły trzy lata. Czy film jest warty obejrzenia? Oprócz akcji znajdziemy w filmie komedię. Do obrazu zostały wprowadzone nowe postacie. Okazuje się, że Percy ma przyrodniego brata – cyklopa. To za jego sprawą można się pośmiać. Kolejna nowa bohaterka, Clarissa, zupełnie przyćmiewa Annabeth, która w poprzedniej części była na pierwszym planie. Tutaj, niestety, wpada w cień i razem z Groverem stoją z boku (chociaż jedna scena z jego udziałem zwaliła mnie z nóg ;D). Większą rolę otrzymał Jake Abel, który wciela się w postać Luka. Pojawia się on trochę częściej i to wyszło bardzo dobrze. Brakuje rozmachu. Szkoda, że zrezygnowano z ponownego pokazania na ekranie Posejdona, Zeusa czy Hadesa. Producenci obniżyli kategorię wiekową, a co za tym idzie powstała banalna historyjka o przyjaźni z wątkiem mitologicznym w tle. Film nie jest wybitny, można obejrzeć go z całą rodziną w leniwe, niedzielne popołudnie.

Moja ocena: 4-/6

Reżyseria: Thor Freudenthal
Scenariusz: Marc Guggenheim

Obsada:
Logan Lerman – Percy Jackson
Alexandra Daddario – Annabeth Chase
Brandon T. Jackson – Grover Underwood
Jake Abell – Luke Castellan
Anthony Head - Chiron
Douglas Smith – Tyson
Leven Rambin – Clarisse La Rue

Premiera:
16 sierpnia 2013r. (Polska)
7 sierpnia 2013r. (Świat)

Czas trwania: 1h 46 min

Oryginalny tytuł: Percy Jackson & Olympians: Sea of Monsters
Na podstawie powieści Ricka Riordana „Percy Jackson i bogowie olimpijscy #2: Morze Potworów


Zwiastun:

2 komentarze:

  1. Film wypada beznadziejnie jako ekranizacja książki. Książka była o niebo lepsza. Całkiem zmienili jej fabułę. Ale film jako film, nie patrząc na książkę, był niezły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugiej części nie czytałam, bo pierwsza nie przypadła mi do gustu, więc nie mam porównania ;)

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway