Strony

27 listopada 2015

Melissa Marr - Opiekunka Grobów

W niezwykle spokojnym miasteczku Claysville dochodzi do brutalnego morderstwa. Maylene Barrow, kobieta pielęgnująca wszystkie cmentarze w mieście, zostaje znaleziona we własnej kuchni w kałuży krwi. Ale szeryf nie przeprowadza śledztwa. Do Claysville przybywa Rebeka, przybrana wnuczka Maylene. Z lotniska odbiera ją Byron, syn przedsiębiorcy pogrzebowego, zakochany w niej bez pamięci. Obydwoje mają za sobą osiem lat życia poza miasteczkiem, unikania siebie i rozmów o wzajemnej miłości, obydwoje też odczuwają niezrozumiałą ulgę, wkraczając w granice Claysville. Wydarzenia przyspieszają, zdarzają się kolejne brutalne napaści, a Rebeka i Byron zaczynają odkrywać, że ich miasteczko rządzone jest w myśl dość niezwykłych zasad. Dowiadują się też, że dziedzicznie przypadają im obojgu bardzo ważne funkcje, zapisane w dziwacznym kontrakcie sprzed 300 lat. Ona musi przejąć po zmarłej babci funkcję Opiekunki Grobów, a on – po ojcu – rolę Grabarza i jej opiekuna. Spokój i bezpieczeństwo Claysville zależą od tego, czy ta para wypełni swe role starannie.

Kochać kogoś oznacza przyznawać, że ma i dobre, i złe strony.”

Z Melissą Marr miałam przyjemność spotkać się już kilka lat temu za pomocą jej serii o wróżkach. Podobała mi się ona wtedy i z przyjemnością sięgnęłam po inną jej książkę, ale niestety moja dobra opinia o tej książce kończy się na ogólnym pomyśle.

Głównymi bohaterami powieści są Rebeka i Byron, dwójka dorosłych ludzi, których łączy zawiła przeszłość. Oboje mają za sobą ciężkie przeżycia. Rebeka to kobieta, która wiecznie ucieka – od domu, ukochanego, tego co się wydarzyło. Z kolei Byron ciągle nie może zapomnieć o swojej ukochanej. Niestety nie potrafiłam przekonać się do tych bohaterów, którzy czasami mieli lepsze momenty, jednak potrafili mnie do siebie zrazić swoim postępowaniem.

Autorka za bardzo skupiła się na romansie pomiędzy Rebeką i Byronem, niż na motywie Opiekunki Grobów i Grabarza, przez co nie działo się praktycznie nic ciekawego. Akcja książki wlecze się strasznie i przyspiesza dopiero 50 stron przed jej końcem, a i tak większości idzie się domyślić. Niby mamy w książce do czynienia z serią napadów, ale nie potrafiły wywołać u mnie napięcia. Jedyne co najbardziej przypadło mi do gustu to kreacja świata pozagrobowego, motywu Grabarza i Opiekunki Grobów.

Powieść miała ogromny potencjał, szkoda, że został tak potwornie zmarnowany na rzecz zwykłego romansidła. Ogólny zarys na pewno zapamiętam, lecz szczegóły, niestety, uciekną mi szybko z głowy i tej lektury nie będę wspominać za dobrze.

Moja ocena: 3/6

Tytuł: Opiekunka Grobów
Tytuł oryginalny: Graveminder
Seria: Graveminder #1
Autor: Melissa Marr
Premiera: 11.06.2013r.
Ilość stron: 316
Wydawca: Wydawnictwo Replika
Cena: 34,90 zł


Opiekunka grobów | Guns for the Dead (dodatek)

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway