Strony

29 listopada 2015

Filmowo: Więzień labiryntu. Próby ognia



Znalezienie wyjścia z Labiryntu miało być końcem. Żadnych więcej niespodzianek, żadnych puzzli. I żadnego uciekania. Thomas był przekonany, że jeśli Streferzy zdołają się wydostać, odzyskają swoje dawne życie. W Labiryncie życie było łatwe. Było jedzenie, schronienie i względne bezpieczeństwo. Ale w świecie poza Labiryntem koniec został zapoczątkowany już dawno temu…

Książki jeszcze nie czytałam, ale stoi już na półce i aż prosi się, żeby ją wziąć. W takiej sytuacji nie mogę filmu do niej porównać, ale gdzieś obiło mi się o uszy, że dosyć sporo się różnią. Przeczytamy, zobaczymy. Ale tu nie o tym.

Akcja „Prób ognia” zaczyna się tam, gdzie skończył się „Więzień labiryntu”. W głównej roli ponownie widzimy Dylana O’Briena (oczywiście mojego ulubieńca), którego naprawdę podziwiam za umiejętności aktorskie. Jego postać też nie jest zła – Thomas zdeterminowany jest chronić swoich przyjaciół. Co do aktorów nie mam jakiś zastrzeżeń, gdyż każdy z aktorów wypadł w swojej roli naprawdę dobrze. Do starej obsady dołączyło też kilka nowych twarzy, a jedna dosyć znana z serialu „Gra o tron”.

Przez cały film coś się dzieje i jestem skłonna napisać, że ta część jest bardziej dynamiczna od „Więźnia labiryntu”. Stopniowo razem z bohaterami odkrywamy prawdę, demaskujemy intrygi, uciekamy przed niebezpieczeństwem. Wszystko ze sobą współgra i zapewnia ciągłość. Świetnie pokazano Poparzeńców – zmutowanych i chorych ludzi. A apokaliptyczny świat? Majstersztyk. Zniszczone budynki, miasto powoli zakrywane pustynnym piaskiem.

Pierwsza część mi się podobała, ale ta podbiła moje serce. Szkoda, że na ekranizację ostatniej części - „Lek na śmierć” trzeba czekać aż do początku 2017 roku, zwłaszcza po takim zakończeniu.

Zwiastun:



Reżyseria: Wes Ball
Scenariusz: T. S. Nowlin
Gatunek: Thriller, Akcja, Sci-Fi
Producent: USA
Premiera: 18 września 2015 (Polska)/7 września 2015 (świat)
Czas trwania: 2h 12min
Tytuł oryginalny: The Maze Runner. The Scorch Trials

Obsada:
Dylan O’Brien – Thomas
Ki Hong Lee – Minho
Kaya Scodelario – Teresa
Thomas Brodie-Sangster – Newt
Dexter Darden – Frypan
Alexander Flores – Winston
Jacob Lofland – Aris Jones
Rosa Salazar – Brenda
Giancarlo Esposito – Jorge
Patricia Clarkson – Ava Paige
Aidan Gillen – Janson
Lili Taylor - Mary

Na podstawie powieści Jamesa Dashnera „Próby ognia”.
 

2 komentarze:

  1. Jakoś zupełnie nie ciągnie mnie do tej serii, więc odpuszczę sobie. Za to moja dobra koleżanka jest nią zachwycona. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię takiego rodzaju filmy, więc z kolei mnie do nich ciągnie ;D

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway