Strony

18 czerwca 2016

James Dashner - Rozkaz zagłady



Choć myśleli, że koniec świat już nastąpił, to najgorsze dopiero nadchodzi. Zanim powstał Dreszcz, zanim zbudowano Strefę, zanim Thomas znalazł się w Labiryncie, słoneczne rozbłyski doprowadziły do zagłady znacznej części ziemskiej populacji. Wśród ocalałych wybucha epidemia. Wirus zmienia ludzi w mordercze bestie. Nie ma leku. Nie ma ucieczki. Mark i Trina przetrwali i wierzą, że istnieje ratunek dla tych, którzy przeżyją. W nowej rzeczywistości każde życie ma swoją cenę. A dla niektórych martwy jest więcej wart niż żywy...

Bałam trochę sięgnąć się po tę część gdyż nie miałam za sobą jeszcze „Leku na śmierć”, ale stwierdziłam, że skoro akcja dzieje się ileś lat przed wydarzeniami z pierwszego tomu to nie mam czego się obawiać. I rzeczywiście, książka pokazuje tylko początek plagi i końca świata, a z labiryntem nie ma za wiele wspólnego.

Głównym bohaterem jest Mark. Chłopak pomimo wielkiej straty poniesionej podczas dnia, w którym Słońce wypaliło Ziemię, nie poddaje się i walczy o życie swoje i swoich przyjaciół, chociaż nie jest to łatwe, gdyż zagrożenia czyhają ze wszystkich stron. Kolejną ważną postacią jest Trina – przyjaciółka Marka. Całym towarzystwem opiekuje się Alec – były żołnierz oraz jego współpracownica Lana. Muszę przyznać, że James Dashner wykreował bohaterów naprawdę dobrze przez co polubiłam każdą z tych postaci.

Książka wciąga i to bardzo. Już od samego początku coś się dzieje. Nie mogłam nawet na chwilę odetchnąć. Razem z bohaterami przeżywałam wszystkie wydarzenia. James Dashner pokazuje nam jak doszło do zagłady świata, a także jak i dlaczego pojawił się wirus Pożogi, a także jego rozwój. Autor potrafi właśnie zaskakiwać i to niejednokrotnie. Miałam podejrzenie jak skończy się ta opowieść, ale i tak, będąc na to przygotowana w jakimś stopniu, nie mogłam zastanawiać się nad tym, dlaczego tak to się skończyło. Muszę przyznać, że „Rozkaz zagłady” wciągnął mnie w swój świat bardziej niż dalsze części tej serii.
 

Moja ocena: 5+/6

Tytuł: Rozkaz zagłady
Tytuł oryginalny: The Kill Order
Seria: Więzień labiryntu/The Maze Runner #0.5
Autor: James Dashner
Premiera: 18.11.2015r.
Ilość stron: 417
Wydawca: Wydawnictwo Papierowy Księżyc
Cena: 39,99 zł



Rozkaz zagłady | Więzień labiryntu | Próby ognia | Lek na śmierć

Recenzja bierze udział w wyzwaniach: Czytam fantastykę, Czytam Opasłe Tomiska 2016.

1 komentarz:

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway