Strony

23 grudnia 2014

Virginia C. Andrews - Rodzina Casteel

Ze wszystkich rodzin zamieszkujących niegościnne dzikie wzgórza Casteelowie są najbiedniejsi i najbardziej pogardzani.
Heaven Leigh Casteel jest w swojej rodzinie wyjątkiem. Jakimś cudem ta bystra, ładna dziewczyna, chodząca w łachmanach, żyjąca w wiecznym brudzie i głodzie, terroryzowana przez okrutnego ojca i zmuszana do bezustannej harówki przez macochę, potrafi ocalić marzenia i nadzieje na lepsze życie. Nie tylko dla siebie, także dla swojego brata Toma i młodszego rodzeństwa. Nie traci wiary, że pewnego dnia pokażą światu, jak bardzo są wartościowi i utalentowani, dowiodą, że zasługują na miłość i lepszy los.



Trochę obawiałam się, po przeczytaniu kontynuacji „Kwiatów na poddaszu” pani Andrews, iż zawiodę się na tej pozycji. Ale nie było tak źle. Cały czas zastanawiam się, skąd autorce przychodziły do głowy takie makabryczne pomysły.

Narratorką powieści jest Heaven. To ona opowiada nam o swoim ciężkim dzieciństwie oraz koszmarach jakie musi przechodzić wraz ze swoim rodzeństwem w rodzinnym domu. Zagłębiając się coraz bardziej w jej historię zaczęła mi ona przypominać Cathy (główną bohaterkę serii o Dollangangerach), a jej brat Tom – Christophera (brata Cathy). Dziewczyna nienawidzi swojego ojca, który nie zauważa jej istnienia, a Tom zaś chce wierzyć, że wszystko może się zmienić. To nie jedyne podobieństwa, które wyłapałam. Nawet schemat był dosyć podobny: niechciane dzieci pozostawiane na pastwę losu przez rodziców. Przerażały nie tylko warunki w jakich przyszło im żyć, ale też bierność dziadka, który był świadkiem czynów jego syna wobec wnuków. Jednak jakoś książka wciągnęła mnie w swój świat i nie mogłam przestać czytać. Na pewno sięgnę po kontynuację jak tylko to będzie możliwe. 
 
Moja ocena: 5/6

Tytuł: Rodzina Casteel
Tytuł oryginalny: Heaven
Seria: Casteel #1
Autor: Virginia C. Andrews
Premiera: 5.11.2013r.
Ilość stron: 544
Wydawca: Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Cena: 36,00 zł



Rodzina Casteel | Mroczny anioł | Upadłe serca | Gates of Paradise | Web of Dreams

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway