Strony

25 marca 2015

Filmowo: Zbuntowana

"Zbuntowana" to jeden z filmów, na które bardzo czekałam w tym roku. Byłam niezmiernie ciekawa jak ona wypadnie i na seans szłam z wielkim niepokojem, czy czasami nie zostanie on zniszczony. I muszę przyznać, że nie zawiodłam się.

Film od samego początku jest bardzo ciekawy. Twórcy mieszają nam w głowie i czasami nie wiadomo czy jest to rzeczywistość, czy tylko kolejny koszmar albo symulacja Tris. W filmie oczywiście nie zabraknie również nierealnych, a momentami wręcz absurdalnych scen (walka trzech, no dobra dwóch, przeciwko przeważającej kilkanaście razy liczbie przeciwników?, wyjście na otwartą przestrzeń i uniknięcie postrzału?).

Shailene Woodley i Theo James wypadają dobrze w swoich rolach. Lecz najbardziej urzekł mnie w kilku scenach Miles Teller (Peter) – w jednym momencie nawet zaczęliśmy się wszyscy na sali śmiać (jego mina w niej bezcenna). Naomi Watts i Kate Winslet, obie grające bezwzględne przywódczynie, także sobie nieźle radzą, chociaż szkoda, że nie było z nimi razem więcej scen.

 
W tej części, bardziej niż w poprzedniej, postawiono na efekty specjalne. Zniszczone miasto, symulacje Tris zostały dopracowane do ostatniego szczegółu. Również bardzo fajnie dobrana została muzyka, która miejscami potrafi potęgować napięcie. 

Książkę na podstawie której powstał film czytałam już prawie trzy lata temu, więc niektóre szczegóły mogły mi umknąć i dlatego nie będę porównywać ekranizacji do powieści (chociaż chodzi za mną przeczucie, że parę rzeczy ominięto). Może sięgnę po nią jeszcze raz, aby ją odświeżyć.

 

Denerwuje mnie to ciągłe porównywanie całej trylogii „Niezgodna” do „Igrzysk Śmierci” - przecież nie mają one praktycznie ze sobą nic wspólnego. No, ale jak kto lubi. Myślę, że film jako całość wypadł według mnie dosyć dobrze. Warto obejrzeć nawet dla samej przyjemności oglądania.

Reżyseria: Robert Schwentke
Scenariusz: Brian Duffield, Akiva Goldsman, Mark Bomback
Gatunek: akcja, sci-fi, romans
Producent: USA
Premiera: 20 marca 2015 (Polska), 11 marca 2015 (świat)
Czas trwania: 2h
Tytuł oryginalny: Insurgent

Obsada:
Shailene Woodley – Tris Prior
Theo James – Cztery
Kate Winslet – Jeanine
Naomi Watts – Evelyn
Octavia Spencer – Johanna
Jai Courtney – Eric
Zoe Kravitz – Christina
Miles Teller – Peter
Ansel Elgort – Caleb Prior
Maggie Q – Tori
Daniel Dae Kim – Jack Kang
Keiynan Lonsdale – Uriah
Jonny Weston – Edgar

Zwiastun:
 

Film oparty na powieści "Zbuntowana" Veroniki Roth.

1 komentarz:

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway