Strony

09 kwietnia 2015

Maxime Chattam - Przymierze Trojga

Matt i Tobias przyjaźnią się od dzieciństwa. Obaj są zapalonymi miłośnikami RPG-ów i gier video.

Pewnego dnia nad Nowym Jorkiem zaczyna szaleć potworna zamieć. Niebieskie błyskawice przeszukują budynki wspinając się po ścianach, a po ich przejściu istoty ludzkie wyparowują albo zamieniają się w odrażające mutanty.

Chłopcom udaje się uciec na wyspę Carmichael, gdzie dołączają do wspólnoty dzieci, które także ocalały. Mają od 9 do 17 lat i zwą się Piotrusiami (na cześć Piotrusia Pana). Tworzą zorganizowaną społeczność, aby przetrwać w nowym świecie. Niektóre z nich rozwinęły w sobie nadzwyczajne zdolności, jak np. krzesanie iskier czy telekineza.

Matt, Tobias oraz ich przyjaciółka Amber zawiązują Przymierze Trojga, aby walczyć ze zdrajcą, który zamierza oddać wyspę w ręce wrogich Cyników.

Już kiedyś sięgnęłam po tą pozycję, ale brakowało w niej prawie 30 stron i niestety musiałam przerwać lekturę, teraz dostałam w swoje ręce pełną książkę i wreszcie mogłam zaspokoić swoją ciekawość.

Głównym bohaterem jest Matt – czternastoletni chłopak, miłośnik gier RPG oraz „Władcy Pierścieni”, który musi zmierzyć się z końcem świata jaki znał. Wraz z przyjacielem Tobiasem wyruszają w podróż pełną niebezpieczeństw. Matt niby jest tym czternastolatkiem, ale czytając książkę miałam wrażenie, że ma on o wiele więcej lat. To on przejmuje przewodzenie, on opiekuje się swoimi przyjaciółmi i wykazuje się niezwykłym sprytem. Jak to bywa z tak młodymi ludźmi nie zabraknie również pierwszych miłostek, ale nie zdominują one powieści.

Autor sięgnął już po dosyć oklepane motywy. Znikający dorośli lub przemieniający się w mutanty można obserwować w serii „GONE” Michaela Granta i „Wrogu” Charliego Higsona. Podobnie jest z dziećmi, które zyskują nadprzyrodzone moce. Coś czego nie spotkałam wcześniej to wyjaśnienie dlaczego doszło do końca świata. Podobały mi się opisy zmutowanej roślinności pochłaniające najmniejsze przejawy dawnej świetności ludzkości. Autor umiejętnie też wprowadza tajemnice, które często rozwikłać samemu jest ciężko. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, dlaczego tak wszystkim zależy na Matcie – mam nadzieję, że zagadka ta zostanie wyjaśniona w kolejnym tomie.

Książka prosta, ale bardzo wciągająca. Czytało się ją przyjemnie i bardzo szybko. Z miłą chęcią poznam dalsze przygody Matta, Tobiasa i Amber. 
 
Moja ocena: 3+/6

Tytuł: Przymierze Trojga
Tytuł oryginalny: L'Alliance des Trois
Seria: Inny świat/Autre Monde #1
Autor: Maxime Chattam
Premiera: 20.04.2011r.
Ilość stron: 358
Wydawca: Wydawnictwo Sonia Draga
Cena: 35,90 zł

Przymierze Trojga | Królowa Malroncja | Jądro ziemi | Entropia | Oz | Neverland

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway