Strony

22 kwietnia 2015

L. A. Weatherly - Zemsta anioła

Willow i Alex są jedyną nadzieją ginącej ludzkości. Świat leży w zgliszczach, anioły czynią z ludzi niewolników, umieszczając ocalonych z zagłady w obozach, gdzie następnie żywią się ich energią, skazując na powolną, lecz pewną śmierć. Alex i Willow szkolą nową grupę Zabójców Aniołów. Ich miłość staje się jeszcze silniejsza, a nadzieja na ocalenie świata rośnie. Gdy jednak Willow wyczuwa straszliwe drgnienie anielskich mocy, Alex nie ma wyboru, musi samotnie wyruszyć na śmiertelnie niebezpieczną misję. Willow zostaje, by walczyć z aniołami u boku Seba, nie wiedząc, czy jeszcze kiedyś ujrzy ukochanego Aleksa.

To już ostatni tom trylogii "Anioł" na którą w Polsce musieliśmy się nieźle naczekać i gdy już powoli traciłam nadzieję, wydawnictwo zrobiło niespodziankę i wydało dwie ostatnie części.

"Lecz dom mój w twoim dotyku i oczach – a kiedy się śmiejesz, moja dusza wznosi się do nieba i przypomina mi, co mnie jeszcze czeka."

Książka wciąga od samego początku, pochłaniałam ją bardzo szybko (zrobiłam to w jeden dzień) i nie mogłam się od niej oderwać. Jednak niektóre rozwiązania nie przypadły mi do gustu, ale nie było ich wielu i może nie rzucają się tak w oczy. Podobało mi się na pewno to, jak L. A. Weatherly wykreowała Willow, a zwłaszcza to, że dziewczyna była stała w swoich uczuciach, nie rzucała się między chłopakami, co pozwoliło uniknąć nielubianego przez wiele osób trójkąta miłosnego. Plastyczny język z łatwością pozwala na wyobrażenie sobie zniszczonych trzęsieniami ziemi miast. Pojawia się też kilka nieoczekiwanych zwrotów akcji, ale i także fragmenty w których łatwo się pewnych rzeczy domyśleć (przykładowo gdzie znajduje się brama do wymiaru aniołów). L. A. Weatherly przeciąga również akcje na prawie 2 lata, przez co wydarzenia wydawały się bardziej prawdopodobne. Autorka fajnie zamyka wszystkie wątki, nie pozostawia nic otwartego.

Największym plusem całej tej trylogii na pewno jest sposób wykreowania aniołów – eterycznych bytów potrafiących przybrać ludzką postać i żywiących się energią witalną ludzi. Wszystkie trzy części czytało mi się przyjemnie i może kiedyś jeszcze do nich powrócę.

Moja ocena: 5-/6

Tytuł: Zemsta anioła
Tytuł oryginalny: Angel Fever
Seria: Anioł/Angel #3
Autor: L. A. Weatherly
Premiera: 5.11.2014r.
Ilość stron: 496
Wydawca: Wydawnictwo Świat Książki
Cena: 37,90 zł

Anioł | Płomień anioła | Zemsta anioła

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

1 komentarz:

  1. Muszę w końcu przeczytać tę serię. Wydaje się ciekawa.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway