Strony

04 marca 2016

Hiroshi Sakurazaka - Na skraju jutra. All You Need Is Kill




Keiji Kiriya jest jednym z tysięcy żołnierzy ubranych w automatyczny kombinezon i wysłanych na wojnę, którą Ziemianie toczą z Obcymi. Chłopak ginie podczas swojej pierwszej bitwy, ale budzi się następnego ranka, by stoczyć tę samą walkę jeszcze raz i jeszcze raz. Podczas sto pięćdziesiątej ósmej próby odbiera sygnał od tajemniczego sprzymierzeńca, dziewczyny nazywanej Stalową Suką. Czy to dzięki niej Keiji uniknie ostatecznej śmierci?

Widziałam film na podstawie książki z Tomem Cruisem i Emily Blunt w roli głównej i tak mi się spodobał, że musiałam sięgnąć po pierwowzór. I co zadziwiające, książka nie przypadła mi do gustu tak mocno jak jej ekranizacja. A oto przyczyny tego faktu.

Głównym bohaterem jest Keji Kiriya, który zostaje wysłany na walkę z obcą rasą - Mimów, która kilkadziesiąt lat temu zaatakowała Ziemię. I tyle wiemy o bohaterze. Nie da się go poznać. Więc jak można go było polubić bądź nie? Jedyne co można było dostrzec to to jak się zmienia pod wpływem wydarzeń – staje się coraz bardziej odważny, a czasami jego odwaga podchodziła w skrajną głupotę. Drugą najważniejszą postacią jest Rita Vrataski, nazywana również Stalową Suką. Dziewczyna pomimo młodego wieku jest jednym z najbardziej utalentowanych amerykańskich żołnierzy. O niej wiemy już troszkę więcej przez co łatwiej mi było się z nią zżyć i to ją bardziej polubiłam.

Brakowało mi tego humoru, który został ukazany w ekranizacji. Nie można w „Na skraju jutra” znaleźć wiele emocji, opisów czy akcji. Wyobrażenie sobie kombinezonów, uzbrojenia czy wyglądu samych Mimów jest bardzo ciężkie właśnie przez wzgląd, że nie znajdujemy w książce zbyt wielu opisów. Autor stanął przed niezwykle ciężkim zadaniem, które sam przed sobą postawił, a mianowicie musiał wybrnąć przed znudzeniem czytelnika, które może być spowodowane tym, że przez cały czas obserwujemy tylko dwa dni z życia bohaterów. I raz mu się to udawało, a raz nie. Najbardziej emocjonująca była sama końcówka. Książka za bardzo nie przypadła mi do gustu, ale również nie była zła. Nie polecam ani nie odradzam. 


Moja ocena: 3+/6

Tytuł: Na skraju jutra. All You Need Is Kill
Tytuł oryginalny: All You Need Is Kill
Seria: ---
Autor: Hiroshi Sakurazaka
Premiera: 4.06.2014r.
Ilość stron: 280
Wydawca: Wydawnictwo Galeria Książki
Cena: 34,90 zł



Recenzja bierze udział w wyzwaniach: Czytam fantastykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway