Strony

19 października 2014

Jenny Downham - Zanim umrę

Każdy musi umrzeć.
Szesnastoletniej Tessie zostało zaledwie kilka miesięcy życia, więc rozumie to lepiej niż inni. Przygotowała jednak listę dziesięciu rzeczy, które chce zrobić przed śmiercią. Na pierwszym miejscu umieściła seks. Termin – tego wieczoru.

Pomimo tego, że książka nie zawiera wielu stron to opowiada ona niezwykłą historię chorej na białaczkę limfatyczną nastoletniej dziewczyny. Dzięki narracji pierwszoosobowej dogłębnie poznajemy jej uczucia oraz przemyślenia. Tessa wie, że wkrótce umrze i wie, że nie zostało jej wiele czasu na spełnienie swoich marzeń. Postanawia zacząć już teraz.

Książka ta wzrusza swoją prostotą i niezwykłą realnością. Zmusza nas też do przemyśleń na temat kruchości życia, poświęcenia się dla rodziny czy istnienia prawdziwej miłości oraz spełniania marzeń. Nie da się jej nie czytać i nie uronić łzy. Pomimo tego, że powstaje coraz więcej książek o podobnej tematyce (np. „Gwiazd naszych wina” Johna Greena) to ta pozycja ma w sobie jakąś iskierkę indywidualizmu.

Na podstawie książki powstał film „Niech będzie teraz” („Now Is Good”) z Dakotą Fanning i Jeremym Irvinem w rolach głównych. Film i powieść nie odbiegają od siebie bardzo i są równie ciekawe. Polecam obie pozycje.

Moja ocena: 5+/6

Tytuł: Zanim umrę
Tytuł oryginalny: Before I Die
Seria: ---
Autor: Jenny Downham
Premiera: 16.04.2009r.
Ilość stron: 272
Wydawca: Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Cena: ?

Zwiastun:

4 komentarze:

  1. Mam ją wp lanach od jakiegoś czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także mam ją w planach. Uwielbiam książki z tej serii - są niepozorne, a jednak bardzo wartościowe.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Opowieść może być naprawdę niezła, wcześniej o niej nie słyszałam. Rozejrzę się za nią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam juz film i teraz mam zamiar przeczytać ksiazke :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway