Strony

23 stycznia 2015

Marie Lu - Patriota

June i Day poświęcili bardzo wiele dla ludu Republiki i dla siebie nawzajem. Teraz ich kraj zaczyna pisać swoją historię od nowa. June wraca do łask Republiki, pracując z rządową elitą skupioną wokół Najwyższego Elekta, zaś Day awansuje na wysoką pozycję w armii. Ale żadne z nich nie może przewidzieć okoliczności, które sprawią, że znów będą musieli działać razem. Właśnie wtedy, gdy pokój wydaje się być tak bliski osiągnięcia, wybuch epidemii powoduje panikę w Koloniach i do granic miast Republiki zbliża się wojna. Nowy rodzaj epidemii jest najbardziej zabójczy z wszystkich dotychczasowych i, jak wkrótce przekonuje się June, jedyny sposób obrony Republiki może kosztować Daya wszystko, co ma.

Czy jest sens nadal być człowiekiem, gdy pozbędziesz się uczuć?”

Patriota” to już ostatni tom trylogii, która przypadła mi do gustu. Druga część zakończyła się tak, że jak ktoś już nie chce czytać dalej to nie musi, ale ja z miłą chęcią sięgnęłam po nią.

Trochę brakowało mi Daya, gdyż więcej czasu autorka poświęciła June. Za serce chwycił mnie Eden – młodszy brat Daya, który pomimo tragicznej sytuacji w jakiej się znalazł przez Republikę nadal chce pomagać innym. Co do Elektora Andena jakoś nie zapałałam do niego sympatią, ale też nie nie lubiłam go - autorka jakby na siłę chciała pokazać, że jest on inny niż jego tatuś.

Ta część chyba najbardziej wciągnęła mnie w swój świat. Momentami trochę przewidywalna, a czasami wręcz odwrotnie powodowała, że czytało się ją bez przerwy. Po raz kolejny przenosimy się poza granice Republiki - tym razem do Ross City na Antarktydzie. Jest to kolorowe miasto, całe wypełnione technologią, wynaleziono nawet ciekawy system, który przeciwdziałał przestępstwom (nie chciałabym żyć w nim, za duża kontrola nad ludźmi). Co do samego zakończenia to spodziewałam się czegoś innego i może nawet lepszego.

Mi osobiście trylogia ta się bardzo spodobała. Ciężko mi się jest więc teraz rozstawać z niektórymi bohaterami. Jeśli ktoś lubi antyutopie to na pewno jest to pozycja dla niego.
 
Moja ocena: 5+/6

Tytuł: Patriota
Tytuł oryginalny: Champion
Seria: Legenda/Legend #3
Autor: Marie Lu
Premiera: 21.02.2014r.
Ilość stron: 352
Wydawca: Wydawnictwo Zielona Sowa
Cena: 29,90 zł

Rebeliant | Wybraniec | Patriota

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway