Strony

02 stycznia 2015

Cassandra Clare - Miasto niebiańskiego ognia

Ciemność ogarnęła świat Nocnych Łowców. Chaos i destrukcja obezwładniają Nefilim, ale Clary, Jace, Simon i ich przyjaciele łączą siły, żeby walczyć z największym złem, z jakim kiedykolwiek się zetknęli. Brat Clary, Sebastian Morgenstern, systematycznie usiłuje zniszczyć Nocnych Łowców. Posługując się Piekielnym Kielichem, zmienia ich w istoty z koszmaru, rozdziela rodziny i kochanków, powiększa szeregi swojej armii Mrocznych. Nic na świecie nie jest w stanie go pokonać… ale jeśli Clary i jej drużyna wyprawią się do królestwa demonów, mogą mieć szansę…


Póki ma się duszę i wolną wolę, można być wszystkim, robić wszystko, wybrać wszystko. Powinieneś móc sam wybrać.”

Miasto niebiańskiego ognia” to była jedna z pozycji na którą czekałam. Pani Clare mnie nie zawiodła w tej części. Wręcz nie mogłam się od niej oderwać. Książka w wielu miejscach zaskakuje i jest nieprzewidywalna. Czytelnik wpada w wir wydarzeń od pierwszych stron, a napięcie i niepewność towarzyszą mu prawie do samego końca. Trochę przeszkadzało mi to łączenie wszystkich bohaterów w pary, ale na to mogłam przymknąć oko.

Wszyscy składamy się z tego, co pamiętamy. Przechowujemy w sobie nadzieje i lęki tych, którzy nas kochają. Póki jest miłość i pamięć, nie ma prawdziwej straty.”

W ostatnim tomie serii „Dary Anioła” pojawia się nawiązania do „Piekielnych maszyn”. Sama za bardzo nie wiem, o czym ci bohaterowie mówili (możliwe, że zdradziłam sobie trochę tajemnic z tamtej trylogii... trudno), ale z pewnością się dowiem, gdy doczytam ją do końca.

Miasto niebiańskiego ognia” to bardzo dobre zakończenie serii. Ciężko mi się rozstać z Clary, Jacem, Simonem, Alekiem, Izzy czy Magnusem. Na pewno na długo zapamiętam parę cytatów z tych książek, w szczególności tych wypowiadanych przez Jace'a :D. „Dary Anioła” polecam, gdyż jest to jedna z przyjemniejszych i ciekawszych serii jakich czytałam.

Duchy to wspomnienia, a my je nosimy w sobie, bo ci których kochamy, nie opuszczają świata.”


Moja ocena: 5+/6

Tytuł: Miasto niebiańskiego ognia
Tytuł oryginalny: City of Heavenly Fire
Seria: Dary Anioła/The Mortal Instruments #6
Autor: Cassandra Clare
Premiera: 29.09.2014r.
Ilość stron: 704
Wydawca: Wydawnictwo MAG
Cena: 45,00 zł

Miasto kości | Miasto popiołów | Miasto szkła | Miasto upadłych aniołów | Miasto zagubionych dusz | Miasto niebiańskiego ognia

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

2 komentarze:

  1. Książkę kupiłam sobie niedługo po premierze, ale jeszcze jej nie przeczytałam! :o Muszę to wreszcie nadrobić, bo okrutnie ciekawa jestem, co przygotowała autorka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też pojawiła się recenzja tej ksiązki :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway