Strony

28 lutego 2016

L. H. Zelman - Tożsamość anioła

Jeśli pewnego dnia okaże się, że jesteś aniołem i twoja obecność na ziemi to nie przypadek... Czy w to uwierzysz? Andrea to wrażliwa i inteligentna dziewczyna, ale brak jej pewności siebie. Nawet kiedy Kaspar, najatrakcyjniejszy chłopak na studiach, okazuje jej zainteresowanie, nie potrafi mu zaufać. Kaspar budzi w niej niezrozumiały niepokój, tym bardziej że dookoła zaczynają się dziać rzeczy trudne do wyjaśnienia. Dziewczyna ma poczucie, że jej śladem ktoś podąża. Ktoś, kto nie jest człowiekiem... Czy znajdzie w sobie siłę, by zmierzyć się z przeszłością i zmienić przyszłość?
Jak wiele można poświęcić dla miłości?

"Czasem największym darem, jaki możesz komuś ofiarować, jest wolność."

Przyznaję się, że bardzo rzadko kiedy sięgam po książki naszych rodzimych autorów i sama nie wiem dlaczego. Lecz tym razem postanowiłam dać szansę tej autorce, ponieważ opis mnie zaintrygował, a także lubię powieści o aniołach. Z „Tożsamością anioła” miałam już kiedyś do czynienia, ale chciałam sprawdzić czy będzie mi się podobała po raz kolejny w takim samym stopniu, ale przeżyłam niezły szok, gdyż okazało się, że jest zupełnie odwrotnie.

"Najboleśniejszą prawdą jest odkryć kłamstwo."

Główna bohaterka, Andrea, to nietypowa studentka. Moim zdaniem brakowało jej trochę charakteru i większego zdecydowania, gdyż ciągle postępowała sprzecznie z tym, co postanowiła. Za szybko przeszła nad „rewelacjami” na swój temat do porządku dziennego, przez co wydało się to wszystko naprawdę sztuczne. I za te wady nie polubiłam jej. Tak samo postać Kaspara jakoś nie urzekła mnie.

Niby książka autorstwa Polki, ale nazwiska i nazewnictwo angielskie... Szkoda też, że L. H. Zelman poświęciła więcej uwagi na wątek miłosny, z którego fragmentami robił się trójkąt niż na całą tę otoczkę związaną z walką o dusze. No i w kolejnej książce popularny chłopak, nagle, zaczyna adorować „szarą myszkę”. Co zadziwiające znalazłam w „Tożsamości anioła” sporo ciekawych cytatów. Akcja raz się wlecze, raz przyspiesza, ale jakichś większych zwrotów nie ma. Ogólnie cały zarys fabuły jest ciekawy, ale brakowało mi większego dopracowania szczegółów.

Myślę, że nie sięgnę po dalsze tomy, gdyż książka zakończyła się tak, że można w spokoju to zostawić i sięgnąć po coś ciekawszego. A szkoda, bo zapowiadało się naprawdę ciekawie.

"Człowiek staje się takim, jakim widzą go inni, trzeba więc wyjątkowej odwagi, by przeciwstawić się stereotypom i walczyć o swoją tożsamość."

Moja ocena: 3/6

Tytuł: Tożsamość anioła
Seria: Tożsamość anioła #1
Autor: L. H. Zelman
Premiera: 9.03.2011r.
Ilość stron: 338
Wydawca: Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Cena: 31,90 zł

Tożsamość anioła | Bezsenność anioła | Grzechy anioła

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway