Strony

25 lutego 2016

Melissa Marr - Świetliste cienie

Głodna, spragniona dotyku, szuka swojego miejsca. Ani, pół wróżka, pół śmiertelniczka, jak i inni poddani Mrocznego Dworu, musi zaspokajać głód – głód dotyku i emocji. Ma przy tym niespotykaną zdolność, może sięgać bezpośrednio po ludzkie uczucia. Tą niezwykłą cechą przyciągnie uwagę potężnych wrogów Mrocznego Dworu i niepewnych sojuszników… związanego z Wysokim Dworem Devlina. Właśnie z nim Ani połączy przeznaczenie. Jednak w pełnym pokus świecie wróżek żadna relacja nie jest prosta. Czy Ani i Devlin będą musieli się rozstać, żeby ocalić królestwo wróżek?

Na poprzednim tomie trochę się zawiodłam, więc czy teraz autorka powróciła do moich łask?

Tym razem główną bohaterką jest Ani, którą Melissa Marr przedstawiła nam już w „Królowej Lata”. Dziewczyna różni się od innych mieszańców przez co grozi jej niebezpieczeństwo. Ani nie zachowuje się jak na swój wiek i przez to dałabym jej o wiele więcej lat, gdyby magiczna cyfra nie wyskoczyła, kiedy czytałam książkę. Podobał mi się wątek romantyczny pomiędzy nią a Devlinem, bratem i sługą Sorchy z Wysokiego Dworu. Melissa Marr wprowadza do serii nową, intrygującą postać – Rae, tkaczkę snów.

W „Świetlistych cieniach” pojawia się zdecydowanie więcej walki, intryg, tajemnic i niebezpieczeństw, których tak brakowało mi w poprzednim tomie. Także wątek wojny pomiędzy dworami mocno się rozwija, na który tak liczyłam i pisałam o tym przy recenzji „Kruchej wieczności”. No i nie ma męczącego i nudzącego wątku miłosnego pomiędzy Sethem, Aislinn i Keenanem (bo praktycznie nie pojawiają się w tej części). Autorka potrafi momentami zaskakiwać, zwłaszcza na końcu. Ten tom wciągnął mnie szybko w swój świat, może przez to, że „Świetliste cienie” emanowały pewnego rodzaju mrokiem.

Cieszę się, że autorce udało się ponownie stworzyć wciągający świat i mam nadzieję, że ostatni tom będzie na równi ze „Świetlistymi cieniami” albo go nawet przebije.

Moja ocena: 4/6

Tytuł: Świetliste cienie
Tytuł oryginalny: Radiant Shadows
Seria: Królowa Lata/Wicked Lovely #4
Autor: Melissa Marr
Premiera: 2011r.
Ilość stron: 352
Wydawca: Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Cena: 31,90 zł

Królowa Lata | Król Mroku | Krucha wieczność | Świetliste cienie | Mroczna łaska

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Czytam fantastykę.

3 komentarze:

  1. Nie jest to seria dla mnie, ale myślę, że dla fanów tego klimatu jak najbardziej :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie seria Marr urzekła - od okładki po historię :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway